Bir çok meslektaşım Work & Travel programının İngilizce öğreniminde yetersiz olduğunu savunmaktadır. Daha önceden bu programa katılmış ve 3 ay bir su parkında danışmanlık yapmış biri olarak, ben bu fikre katılmadığımı belirtmek isterim. Çünkü siz İngilizcenizi sadece iş yerinizde değil, diğer kültürdeki kişilerle ortak yaşadığınız alanlarda, markette, yolda, otobüste, havaalanında, kısacası hayatın bir çok alanında kullanma imkanı buluyorsunuz, daha doğrusu ihtiyaç duyuyorsunuz. Bunun için öncelikle yapılması ve yapılmaması gereken bir kaç önemli noktaya değinmek istiyorum.

Yabancılarla arkadaş olun, hatta mümkünse bu programa tek ya da maksimum 2 kişi gidin. Böylelikle hem farklı kültürden ileride onların ülkelerini de gezmenize teşvik eden kişiler tanırsınız, hem de zorunlu olarak onlarla İngilizce konuşmuş olursunuz.

Yanlış yapmaktan çekinmeyin. Pek çoğumuz konuşurken hata yapmaktan ya da yanlış gramer kullanmaktan korkarız. Ben de ordayken aynısı yaşadığım için size daha iyi anlayabiliyorum. Fakat şunu belirtmeliyim ki Amerikalılar konuşma dilinde gramere önem vermemektedir, bunu orada daha da iyi göreceksiniz. Benden İngilizcesi çok daha kötü olan bir arkadaşım benden daha rahat iletişim kurduğunda bunu daha da iyi anladım. 

Son olarak size tavsiyem bol bol gezin ☺

Müge Ç.
İngilizce Öğretmeni